Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha posat sobre la taula dues propostes per tal de “fer una oportunitat d’aquesta crisi i que Rubí tiri endavant amb la menor afectació possible per a la ciutadania”, ha explicat Xavier Corbera, portaveu dels republicans, en una roda de premsa virtual.
En primer lloc, ha posat sobre la taula la necessitat que l’oposició tingui una participació activa en la configuració dels nous pressupostos del 2021, que Corbera considera cabdals: “No ens referim al fet que l’oposició pugui fer aportacions i el govern les incorpori al pressupost, sinó treballar de forma conjunta tota una sèrie de mesures que han de permetre afrontar els reptes que hi ha”. En segon lloc, el portaveu insisteix en la necessitat que els grups polítics de la ciutat arribin a un pacte de ciutat, un document que hauria de servir per “marcar línies estratègiques per encarar la propera dècada, un espai de diàleg i planificació per sortir més forts d’aquesta crisi, amb un horitzó esperançador i prometedor”. Segons apunta Corbera, es tracta de posar-se d’acord en “qüestions estratègiques de la ciutat”.
D’altra banda, i davant la situació de crisi immediata, Esquerra presentarà al govern un seguit de mesures socioeconòmiques per mitigar les conseqüències de la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 a Rubí durant aquesta setmana. Les propostes concretes es coneixeran durant els propers dies.
Per últim, sobre els diversos rumors que apuntaven que Corbera estava passant el confinament en una segona residència fora de Rubí, el portaveu ha explicat que “està teletreballant i fent el que pertoca” i que està passant el confinament entre casa seva i casa de la seva mare.