La plaça del Doctor Guardiet s’ha omplert aquest cap de setmana de rubinencs que han volgut visitar la primera Fira de la Cervesa Artesana i el Formatge. Una desena de parades de productors de cervesa i mitja dotzena d’estands amb formatgers han estat les protagonistes de la fira, on també s’hi podien trobar parades amb altres productes artesans com ara oli, vins, coques o melmelades.
El públic podia degustar diferents tipus de cervesa acompanyada de formatges procedents de Catalunya, però també de Castella-La Manxa, Menorca, Suïssa, Itàlia o Holanda, així com adquirir tots aquests productes. Entre les parades de productors de cerveses hi havia el de l’empresa rubinenca Fortiverd SL, que comercialitza la varietat Bleder.
D’altra banda, en el marc de la fira, l’Ateneu ha acollit dues sessions de maridatge dirigides pel mestre cerveser Albert Barrachina, que també han tingut molt bona acceptació. També els més petits han tingut el seu espai ja que la fira ha comptat amb l’espai lúdic ‘Un jorn al mas’, on han pogut aprendre a munyir una cabra i descobrir el procés d’elaboració del formatge. La Fira també ha ofert música en directe.
El regidor de Comerç, Jaume Buscallà, ha ressaltat la bona acollida que ha rebut la Fira entre els rubinencs i no ha dubtat de qualificar d’èxit la proposta. Buscallà també ha destacat que, en general, la programació estable de fires i mostres que s’ha posat en marxa aquest any per primer cop a la ciutat està resultant positiva, tant per al públic com pels comerciants de la zona, que veuen com es dinamitza el carrer i els rubinencs surten a passejar per la ciutat.
Per aquest motiu, el responsable de Comerç ha garantit la continuïtat d’aquesta programació de fires i també ha plantejat la possibilitat que algunes d’aquestes fires i mostres arribin a ubicar-se en altres punts de la ciutat i no exclusivament al centre.