La ciutat es troba durant el dia d’avui en perill molt alt per onada de calor, especialment fins a les 18 hores. Per aquest motiu, el consistori demana a la ciutadania que es protegeixi del sol i de la calor per tal d’evitar problemes de salut derivats de les altes temperatures, que aquest dimarts podrien arribar a enfilar-se fins als 39º a Rubí, segons informa el Servei Meteorològic de Catalunya.
A Rubí, es preveu el trasllat voluntari de persones amb especial vulnerabilitat a la residència Conxita Valls per tal que estiguin ben ateses durant les hores de més calor, a banda del servei del Teleassistència. Els Serveis Socials col•laboren amb el dispositiu especial fent rucades dos cops al dia a les persones més vulnerables per comprovar el seu estat de salut. Aquestes mesures complementen el Pla d’actuació per prevenir els efectes de l’onada de calor sobre la salut (POCS) de la Generalitat.
A més, està en fase d’alerta el Pla Especial d’Emergències per Incendis Forestals de Catalunya (INFOCAT), amb especial risc en algunes comarques, entre les quals el Vallès Occidental. Els Bombers han reforçat els parcs de funcionaris i voluntaris i s’ha previst un dispositiu de columnes mòbils. A més, s’ha reforçat la coordinació diària amb els Agents Rurals i les ADFs.
Segons la informació del Servei Meteorològic de Catalunya, les previsions de temperatures extremes es mantenen per aquest dimarts i dimecres, tot i que demà està prevista una lleugera baixada del termòmetre.