Iniciativa per Catalunya Verds (ICV) presentarà una moció al proper Ple, conjuntament amb Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), per instar l’Ajuntament a impulsar un conjunt de mesures encaminades a millorar l’eficiència energètica a la ciutat.
En primer lloc, els ecosocialistes consideren que l’administració local ha d’impulsar la rehabilitació d’edificis per millorar l’eficiència energètica, però també per crear llocs de treball en un sector que oferirà en els propers anys un gran volum d’oportunitats laborals. La moció insta a fer aquestes millores en els edificis aprofitant el Programa d’ajudes per la rehabilitació energètica dels edificis existents i dins del projecte municipal Rubí Brilla.
D’altra banda, Ramon Capolat, portaveu de la formació, considera que cal involucrar més als rubinencs dins del projecte ‘Comunitat Rubí Brilla’, en el qual les famílies instal·len de forma gratuïta uns dispositius a les seves llars per monitoritzar el consum elèctric i així ajudar-los a reduir el consum elèctric. “Només hi participen unes 200 famílies, cal fer un esforç per ampliar al màxim el nombre de llars dins el projecte”.
Per últim, el text de la moció demana posar en valor la Declaració de Rubí, signada el 2003 per una setantena de municipis catalans i que demanava “un canvi de model energètic” i especialment el soterrament de les línies d’alta tensió. “Volem que Rubí torni a liderar aquest ‘lobby’ davant de les companyies elèctriques perquè s’apliqui la llei”, va explicar Capolat, que considera que és millor que els municipis lluitin “plegats” que no pas cadascú pel seu compte.