Redacció
El Ple de l’Ajuntament ha aprovat una declaració institucional en contra dels 3.000 pisos que el consistori de Sant Cugat ha anunciat que vol construir a l’antic camp de golf de Can Sant Joan. El text recull “el ferm rebuig” del plenari rubinenc a aquesta actuació i recorda que aquesta reconversió d’usos és incompatible amb la voluntat expressada per unanimitat pel Ple de Rubí a l’octubre de 2020 de preservar i renaturalitzar tot aquest àmbit per convertir-lo en un gran parc interurbà entre els dos municipis.
La declaració ressalta el valor que té aquest espai per a la ciutadania, pel que fa a salut i benestar, i la seva importància com a part del connector biològic entre la Serra de Collserola i l’espai natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. A més, assenyala que ubicar-hi un nou barri per a unes 10.000 persones faria la seva situació irreversible, a causa de les noves càrregues de mobilitat, i trencaria la continuïtat de la Via Verda del Vallès.
Declaració institucional del Dia de la Dona
El Ple també ha acordat per unanimitat, tot i que VOX que s’ha desmarcat posteriormet , la declaració institucional amb motiu del pròxim Dia Internacional de la Dona, que se celebra el 8 de març. El text realça els avenços assolits i les lluites guanyades pel moviment feminista, però admet les dificultats que encara persisteixen en la cerca d’una igualtat real i el perill dels retrocessos que s’estan produint.
“El neomasclisme, un masclisme que s’alia amb la dreta feixista i ultraconservadora i que es disfressa de noves estratègies que se serveixen de les xarxes socials per generar odi i divisió, constitueix una amenaça creixent per als drets de les dones i la nostra llibertat”, recull el manifest. La declaració subscrita pel Ple fa una crida a continuar treballant per l’equitat de gènere des de totes les administracions, i a teixir aliances entre els col·lectius feministes, de dones, ecologistes, antiracistes i altres organitzacions progressistes.
NOTÍCIES RECENTS