Redacció
L’Ajuntament de Rubí ha aprovat la nova ordenança que regula les tarifes del Cicle de l’Aigua. El text substitueix les dues ordenances fiscals vigents fins ara, que han quedat derogades (la número 15, relativa a la taxa pel servei de clavegueram, i la número 31, que feia referència a la taxa pel subministrament d’aigua), i aglutina els preus tant del servei d’abastament com el de clavegueram en un únic document.
Per definir el preu corresponent al consum d’aigua es defineixen els usos següents:
En el cas de l’ús domèstic, per fomentar l’ús responsable de l’aigua es disposa d’una tarifa progressiva en la qual es determinen blocs de consum on es graven els consums excessius. Aquests blocs s’aplicaran als habitatges on el subministrament es determini mitjançant el comptador i on hi hagin empadronades fins a 3 persones. En els contractes de subministrament individual en els quals convisquin més de tres persones en primera residència, s’ampliarà el primer bloc de consum amb 3 m3/mes per cada persona de més. Els trams s’aplicaran directament en base a les dades que consten al padró d’habitants cada 1 de gener i, per tant, les persones usuàries no hauran de sol·licitar l’ampliació. En aquest sentit, les noves tarifes representen una millora respecte les ordenances fiscals.
Una altra de les novetats destacables és l’aplicació de tarifació social en funció de la capacitat econòmica dels usuaris domèstics ─fins ara només s’aplicava a pensionistes més grans de 65 anys─. Es tindrà en compte l’indicador de renda de suficiència (IRSC) ─l’indicador de la Generalitat que estableix el nivell d’ingressos sota el qual es considera que no es pot viure amb dignitat─ i, en aquest cas, aquells usuaris que no tinguin informe de vulnerabilitat, hauran de sol·licitar a AGBAR que els apliqui la tarifa.
Un aspecte innovador i inèdit d’aquestes tarifes pel que fa la sostenibilitat, i amb l’objectiu de fomentar l’ús responsable de l’aigua en situació de sequera, ha estat l’establiment de tarifes per als estats d’excepcionalitat i d’emergència, d’aplicació en els blocs 3r i 4t del consum domèstic i en el 2n bloc en el cas d’activitats econòmiques. Aquestes tarifes s’aplicaran un cop s’hagi publicat al DOGC la resolució corresponent per part de l’ACA, i, si escau, es prorratejaran.
L’Ordenança reguladora de les prestacions patrimonials de caràcter públic no tributari del cicle de l’aigua ha entrat en vigor el dia 17 de gener de 2025, data de publicació al Butlletí Oficial de la Província.
NOTÍCIES RECENTS