A l’escola Joan Maragall s’han preinscrit en primera opció molts més nens dels que podran començar el P-3 el curs 2018-2019. Així ho ha explicat Patricia Morillas, portaveu d’un col·lectiu de mares i pares que han inscrit els seus fills en aquest centre educatiu i que molt probablement es quedaran sense plaça. “S’han preinscrit 42 infants, per tant 17 es quedaran fora i cal tenir en compte que de les 25 places de P-3, 22 ja estan pràcticament adjudicades perquè tenen germans al centre o perquè els pares són exalumnes”, afirma la portaveu del col·lectiu.
Una situació d’overbooking que pot comportar que més d’una quinzena de famílies es quedin sense poder anar a aquest centre, a falta de la publicació de les llistes definitives de preinscripció el 14 de maig.
Davant aquesta situació, el col·lectiu s’ha posat en contacte amb l’escola, amb l’AMPA, amb la Fapac i fins i tot amb el departament d’Ensenyament, per sol·licitar que, si aquestes dades es confirmen, s’obri una nova línia.
De fet, l’escola Joan Maragall va tenir dues línies durant molts anys, però el 2013 el Departament d’Ensenyament va deixar-ne únicament una. D’altra banda, el 2016 la Generalitat va decidir ampliar a una línia més l’escola Ramon Llull, ubicada a Can Fatjó.
La situació d’aquesta escola és peculiar, ja que està situada a més de 4 km del centre de la ciutat, al camí Vell d’Ullastrell.
En aquest context, els pares reivindiquen poder escollir l’escola atenent els criteris de “proximitat” i també pel projecte educatiu que ofereix l’escola i és únic a Rubí. El Joan Maragall és l’única escola de la ciutat que desenvolupa tot el seu currículum a través de projectes.
span class=\”bold\”>Què passarà amb els infants que no obtinguin una plaça?
Si finalment el Departament d’Ensenyament no decideix afegir una línia a l’escola Joan Maragall, la quinzena de famílies seran reubicades en la seva segona opció o, per proximitat, a l’escola Ramon Llull i al Rivo Rubeo. En aquest cas, els pares creuen que no és positiu per l’infant haver de fer un desplaçament tan llarg -de més de 3 km-per anar a l’escola.
Aquest és un supòsit que els pares volen evitar: “No volem que un sorteig determini on estudiaran els nostres fills, volem poder triar el model pedagògic”. Per això, volen fer la màxima pressió possible de cara a la publicació definitiva de les llistes.
De moment, ja han iniciat una campanya de recollida de signatures físiques i també a través de Charge.org.
Sorpresa a l’escola
Pel que fa a l’escola, fonts del Joan Maragall han explicat a Diari de Rubí que l’elevada preinscripció del curs vinent els ha “sorprès”. En qualsevol cas, el centre considera que augmentar les línies de l’escola “és una decisió de l’administració”, tot i que reconeix que a l’escola hi ha espai i que les famílies preinscrites viuen en una zona propera al centre educatiu.