Rubí va commemorar el 17 de maig Dia Internacional contra l’LGTBIfòbia amb l’objectiu de denunciar la discriminació que pateixen les persones homosexuals, bisexuals, transsexuals i intersexuals. Des del 2018, Rubí Jove impulsa de forma pilot als instituts públics de la ciutat el projecte #Desafiem l’assetjament LGTBIfòbic, que busca la implicació dels mateixos centres educatius en la prevenció d’aquest tipus de bullying i l’acceptació de la diversitat sexual i de gènere.
La iniciativa es va començar a treballar ara fa un any. Els instituts participants van designar les seves persones referents dins el projecte, escollides entre el professorat i l’alumnat de cada centre. Tant els docents com els joves van rebre formació sobre el tema.
Després d’aquestes formacions prèvies, les persones referents van començar a treballar als seus respectius centres, donant a conèixer el projecte a la resta dels alumnes i dissenyant les primeres accions a desenvolupar. Paral·lelament, es van convocar trobades quinzenals a la Torre Bassas per compartir la feina feta i coordinar iniciatives conjuntes, com un pacte contra l’assetjament LGTBIfòbic que demana l’adhesió dels estudiants o una campanya de visibilització del projecte consistent en adhesius i banderes amb lemes ideats pels mateixos joves.
En aquests moments, la proposta de Rubí Jove compta amb la implicació de tres instituts públics de la ciutat. Al Torrent dels Alous, el treball realitzat s’ha concretat en la inauguració d’un Punt Rainbow, on s’atendrà l’alumnat que ho necessiti dos cops per setmana. Dins d’aquest projecte, també s’ha impulsat l’emissió de música relacionada amb el moviment LGTBI als canvis de classe i l’organització d’activitats lúdiques i divulgatives sobre el tema durant les jornades de portes obertes del 14 i 15 de juny. A La Serreta, l’alumnat de Batxillerat artístic s’ha encarregat de dissenyar el logotip que apareix a les banderes i adhesius del projecte. D’altra banda, del 27 al 31 de maig es pintarà un mur del pati de l’institut al voltant de la temàtica “singularitat i diversitat”. En darrer terme, el Duc de Montblanc també té previst elaborar un mural del projecte #Desafiem l’assetjament LGTBIfòbic en una data encara per determinar. / DdR