Redacció
El regidor de Memòria Democràtica, Jordi Arnaiz Moreno, va participar dijous en la 10a Trobada d’Ajuntaments de la Xarxa Mai Mes, celebrada a Tarragona. Representants de 23 corporacions locals, tres Consells Comarcals ─Baix Llobregat, Vallès Occidental i Terra Alta─ i la Universitat Rovira Virgili es van reunir per compartir experiències i reflexions al voltant de la memòria democràtica i la prevenció del feixisme.
La jornada va tenir molt present la commemoració, aquest 2025, del 80è aniversari de l’allliberament dels camps de concentració nazis. La trobada es va iniciar amb la ponència Només han passat 80 anys. El llegat del passat per entendre el present, a càrrec del professor Jaume Camps, membre del Centre d’Estudis sobre Conflictes Socials (CECOS-URV), i va seguir amb una exposició dels actes commemoratius per part de l’Amical Mauthausen i Altres Camps.
Segons es va explicar, aquesta efemèride s’acompanyarà de diferents activitats de memòria i la programació de viatges amb participació d’estudiants, a Auschwitz, Buchenwald, Ravensbrück i Mauthausen. A la trobada, també es van presentar les experiències sobre memòria democràtica dels Consells Comarcals del Baix Llobregat i la Terra Alta, i dels ajuntaments de Les Franqueses del Vallès, La Pobla de Lillet, Montornès del Vallès, Sant Just Desvern, Barberà del Vallès i Tarragona.
El regidor de Memòria Democràtica, Jordi Arnaiz Moreno, ha destacat la importància d’aquesta trobada “per posar en comú les iniciatives i el treball que estan fent els municipis en defensa de la memòria democràtica i dels valors de la democràcia; ara més que mai, davant l’onada de l’extrema dreta que s’està produint arreu d’Europa i a bona part del món. Rubí hi havia d’estar present perquè creiem fermament que recuperar la nostra història és necessari per garantir un futur millor”.
La Xarxa de Memòria i Prevenció del Feixisme Mai Més és un projecte de l’Amical de Mauthausen i Altres Camps que vol incidir en el món municipalista, treballant directament amb ajuntaments, centres educatius i associacions o entitats. Els seus objectius són recuperar i defensar la memòria de la deportació i els valors republicans, i sensibilitzar i educar contra el feixisme i a favor dels Drets Humans. Rubí forma part de la Xarxa des del 2019 i va ser la seu de la 8a Trobada d’Ajuntaments el 2022.
NOTÍCIES RECENTS