L’Ateneu Municipal ha estat el punt de trobada d’una trentena de poetes que s’han reunit per celebrar la XLIX Festa de la Poesia de Rubí. L’acte, organitzat per l’Agrupació Rubinenca Cultural i Artística (ARCA), ha començat amb l’actuació del grup de teatre Corimbo i de la companyia de dansa Metrónomo, que s’han encarregat de fer teatre la poesia amb una proposta escènica anomenada ‘Poemas visuales’.
Maribel Cardona, presidenta d’ARCA, s’ha mostrat molt agraïda per la bona acollida de la celebració i afirma que “és un dia molt emocionant per reivindicar la poesia i fer-la arribar a la gent que realment gaudeix d’ella”. Tot i que la poesia acostuma a ser un gènere difícil, Cardona assegura que “la gent que escriu poesia només ha de tenir sentiments i saber fer-los arribar. La inspiració arriba de qualsevol cosa, una mica d’aigua que caigui, una flor, un sentiment, etc.”.
Durant el matí, s’han llegit els poemes dels participants i el grup Dones de cor ha ofert al públic una actuació de cant coral. L’acte ha finalitzat amb el lliurament d’arques als participants a la Festa durant cinc anys consecutius.
Els exemplars de la nova antologia de poetes rubinencs, el llibre que recull els poemes de tots els participants en aquesta edició de la Festa de la Poesia, ja es pot adquirir a les llibreries El Racó del Llibre, Establiments Vilalta i L’Ombra, així com al Punt d’Informació situat a l’Antiga Estació per un preu de 10 euros.
La Festa de la Poesia compta amb la col·laboració de l’Ajuntament, l’Ateneu Municipal, del Diari de Rubí i de Radio Rubí.