Una seixantena de persones van participar dimarts a la sisena edició del Dictat Solidari a la Biblioteca, una activitat organitzada pel Servei Local de Català, amb el suport de l’Ajuntament i del Pla Educatiu d’Entorn. El protagonista del dictat va ser un fragment de l’obra ‘L’infant dels grans’, de Manuel de Pedrolo, coincidint amb el centenari del seu naixement.
L’encarregada de fer el dictat va ser Montse Flores, professora de llengua i literatura de l’institut Duc de Montblanc. Després de realitzar el dictat, els assistents l’han pogut corregir de forma immediata amb l’ajut del Servei Local de Català, que ha incidit en qüestions d’accentuació i de lèxic, així com en l’ús de pronoms febles i de les cometes dins del text narratiu.
El mateix dimarts, els alumnes de les escoles també van fer el dictat a través d’un enregistrament fet per Ràdio Rubí. En aquest cas, els alumnes van fer un fragment diferent del mateix llibre.
150 kg d’aliments
Cada any, el dictat té un vessant solidari i es demana als participants que portin aliments per a les entitats de la Taula d’Inclusió Social. En aquesta edició, s’han recollit 150 kg d’aliments, que ara es repartiran entre Càritas, Creu Roja, ASAV, Frater-Nadal i Rubí Solidari.